دانستنیها ...

  • آیا میدانید : اولین مردمانی که اسب را به جهان هدیه کردند ایرانیان بودند.
  • آیا میدانید : اولین مردمانی که حیوانات خانگی را تربیت کردند و جهت بهره مندی از آنان استفاده کردند ایرانیان بودند.
  • آیا میدانید : اولین مردمانی که مس را کشف کردند ایرانیان بودند.
  • آیا میدانید : اولین مردمانی که ذوب فلزات را آغاز کردند ایرانیان بودند در شهر سیلک در اطراف کاشان.
  • آیا میدانید : اولین مردمانی که کشاورزی را جهت کاشت و برداشت کشف کردند ایرانیان بودند.
  • آیا میدانید : اولین مردمانی که نخ را کشف کردند و موفق به ریسیدن آن شدند ایرانیان بودند.
  • آیا میدانید : اولین مردمانی که سکه را در جهان ضرب کردند ایرانیان بودند.
  • آیا میدانید : اولین مردمانی که عطر را برای خوشبو شدن بدن ساختند ایرانیان بودند.
  • آیا میدانید : اولین مردمانی که کشتی یا زورق را ساختند به فرمان یکی از پادشاهان زن ایرانی بوده است .
  • آیا میدانید : اولین ارتش سواره در دنیا توسط سام ایرانی اختراع شد با 115 سرباز.
  • آیا میدانید : اولین مردمانی که حروف الفبا را ساختند در 7000 سال پیش در جنوب ایران ، ایرانیان بودند.
  • آیا میدانید : اولین مردمانی که شیشه را کشف کردند و از آن برای منازل استفاده کردند ایراینان بودند.
  • آیا میدانید : اولین مردمانی که زغال سنگ را کشف کردند ایرانیان بودند.
  • آیا میدانید : اولین مردمانی که مقیاس سنجش اجسام را کشف کرد ایرانیان بودند.
  • آیا میدانید : اولین مردمانی که به کرویت زمین پی بردند ایرانیان بودند.
  • آیا میدانید : اولین مردمانی که قاره آمریکا را کشف کردند ایراینان بودند و کریستف کلب و واسکودوگاما بر اثر خواندن کتابهای ایرانی که در کتابخانه واتیکان بوده به فکر قاره پیمایی افتاده اند.
  • آیا میدانید : کلمه شاهراه از راهی که کورش بین سارد پایتخت کارون و پاسارگاد احداث کرد گرفته شده.
  • آیا میدانید : کورش بزرگ در شوروی سابق شهری ساخت به نام کورپولیس که خجند امروزی نام دارد.
  • آیا میدانید : کورش پس از فتح بابل به معبد مردوک رفت و برای ابراز محبت به بابلی ها به خدای آنان احترام گذاشت و در همان معبد که بیش از 1000 متر بلندی داشت برای اثبات حسن نیت خود به آنان تاج گذاری کرد.
  • آیا میدانید : اولین هنرستان فنی و حرفه ای در ایران توسط کورش بزرگ در شوش جهت تعلیم فن و هنر ساخته شد.
  • آیا میدانید : دیوار چین با بهره گیری از دیواری که کورش در شمال ایران در سال 544 قبل از میلاد ساخت ، ساخته شد.
  • آیا میدانید : اولین سیستم استخدام دولتی به صورت لشگری و کشوری به مدت 40 سال خدمت و سپس بازنشستگی و گرفتن مستمری دائم را کورش بزرگ در ایران پایه گذاری کرد.

    ودر عین حال آیا می ‌دانید:

    مردمانی که فقط به گذشته بسیار بسیار دور خود افتخار می‌کنند ولی چیزی در صد سال اخیر برای دنیا نداشته‌ اند متاسفانه ما هستیم؟!

     

عوض کردن پسورد در Gmail

برای عوض کردن پسورد در جی میل کافیست که:

1- روی گوشه سمت راست بالا ، روی Setting کلیک کنید .

2- در صفحه Setting باز شده روی tab ها روی Accounts کلیک کنید .

3- حال در پایین صفحه روی Google Account settings کلیک کنید تا صفحه جدیدی باز شود .

4- حال در صفحه جدید در سمت چپ بالای صفحه روی Change password کلیک کنید .

5- حال برای تغییر پسورد ، دو راه دارید : می توانید پسورد کنونی را تغییر داده و یا جواب سوال امنیتی ِ که قبلا خودتان گذاشته اید را بدهید . ( برای تغییر سوال امنیتی کافیست در صفحه قبل بر روی آن کلیک کنید )

6- بعد از زدن Current password و یا جواب سوال امنیتی پسورد جدید خود را دو بار وارد کرده و save را می زنید .

7- حال پسورد شما تغییر یافته است.

اعیاد شعبانیه بر شما مبارک

                    

                                                                

 

 

روشهاي درست و نادرست گذراندن اوقات فراغت براي دانش آموزان  

پركردن اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان گاه به معضلى جدى براى والدين تبديل مى شود. اگر از اوقات فراغت تابستان به خوبى استفاده شود، مى تواند به دورانى اثرگذار و حتي نقطه عطفي در زندگى دانش آموزان تبديل شود، ولى هميشه چنين اتفاقى رخ نمى دهد. در شهرها مشكل پر كردن اوقات فراغت بيشتر به چشم مي آيد. تا نيمه شب پاى تلويزيون نشستن، ساعت ها ور رفتن بى هدف با رايانه، صبح ها تا ديروقت خوابيدن و بخش عمده روز را با كسالت سپرى كردن شيوه اي رايج در نحوه گذران اوقات فراغت دانش آموزان در شهرها است.

بعضى از نوجوانان، بخصوص نوجوانان پسر هم گروه هايى تشكيل مى دهند و وقتى راهى مناسب براى گذران اوقات فراغت پيدا نمى كنند، براى والدين مايه نگرانى مى شوند. چون ممكن است اوقات فراغتشان را با دست زدن به اعمال نابهنجار و حتى بزهكارى پركنند.

بسياري از دانش آموزان، اوقات فراغت به ويژه تعطيلات تابستان را دوره استراحت مطلق مي دانند. آنها اين دوران را زمانى براى فرار از فشار مدرسه تلقى مى كنند و فكر مي كنند كه بايد صرفاً به استراحت بپردازند. اين در حالي است كه به تجربه ثابت شده در صورتي كه آموزش هايي به شكل سرگرم كننده براي دانش آموزان تدارك ديده شود، اوقات فراغت مي تواند نقطه عطفي در زندگي دانش آموزان باشد و حتي آينده آنها را تحت تأثير قرار دهد.

سيمين عفيفي روانشناس مي گويد:«اوقات فراغت، درواقع دوره تربيت غير رسمي براي دانش آموزان است كه اين تربيت غير رسمي حتي بيش از تربيت رسمي مي تواند در تغيير رفتار فرد مؤثر باشد. چرا كه فعاليت هاي غيررسمي اين دوره غالباً مورد علاقه بچه ها است و آنها آن را آزادانه انتخاب مي كنند».

به اين ترتيب اگر برنامه هاى آموزشى جالبى براي دانش آموزان تدارك ديده شود، اوقات فراغت آنها از حالت كسالت بار خارج مى شود و به جاي اين كه بچه ها از سر بيكارى به رفتارهاى نابهنجار روي آورند، مهارت هايي مى آموزند و هم خود را سرگرم مى كنند و هم امكان اشتغال پيدا مى كنند. در غير اين صورت، اوقات فراغت نتيجه مثبتى به همراه نمى آورد. بنابراين والدين لازم است در برنامه ريزي هايي كه انجام مي دهند علاقه فرزندانشان را نيز در نظر داشته باشند.

بچه ها به خاطر فشاري كه در دوران مدرسه به آنها مي آيد دايم منتظر آمدن فصل تابستانند و فكر مي كنند كه نبايد در تابستان كاري انجام دهند. در اين شرايط والدين براي بچه هايشان برنامه هايي تدارك مي بينند كه عمده آنها شركت در كلاس هاي آموزشي است. بسياري از دانش آموزان به اين دليل به اين كلاس ها مى روند كه والدين به آنها فشار مي آورند. به اين ترتيب در بسيارى از مواقع برنامه هاى والدين براى اوقات فراغت بچه ها براي آنها حالت تكليف پيدامى كند و نتيجه چنداني به بار نمي آورد.

گاهي والدين براي ثبت نام بچه ها در كلاس هاي مختلف با هم مسابقه مي گذراند و اتفاقاً شركت بچه ها در كلاس هاي هنري و ورزشي و ... براي آنها هزينه زيادي هم به همراه مي آورد. اما اين آموزش ها غالباً تداوم نمي يابد و در نتيجه بچه ها از آنها چندان سودي نمي برند. ضمن اين كه در بسياري از مواقع چنان كه گفته شد به حالت تكليف در آنها شركت مي كنند.

البته فرستادن بچه ها به كلاس هاي آموزشي بد نيست. اما نبايد با زور و اصرار آنها را به كلاس هاي آموزشي فرستاد. بلكه مى توان براساس علاقه بچه ها براي آنها برنامه ريزي كرد. درواقع بچه ها نبايد احساس كنند كه به اجبار بايد در كلاس ها شركت كنند. حتماً هم لزومي ندارد بچه ها را به كلاس هاي رايج نظير نقاشي بفرستيم. بلكه مي توانيم آنها را به كلاس هايي بفرستيم كه مهارت هايي مثل مكانيكي، نجاري، خياطى، آرايشگرى يا گل سازى و ... را در آنها بياموزند.

تشكيلات و امكانات محلي به كمك پر كردن اوقات فراغت دانش آموزان بيايد
در برخي از كشورها برنامه هاى زيادى براى تعطيلات طولانى دانش آموزان تدارك ديده مى شود. اين برنامه ها اغلب از سوى تشكيلات محلى به اجرا درمى آيد.

سينا اميري كارشناس مديريت مي گويد:«در اروپا پدر و مادرها از قبل براى هر تعطيلاتي به ويژه براى تعطيلات طولانى تابستان برنامه ريزى مى كنند تا بچه ها به حال خود رها نشوند. حتي والدين مدتي را مرخصى مى گيرند تا با بچه هايشان باشند. البته امكانات جنبى هم براى اين دوران زياد است. اين امكانات را مراكز محلى كه همان انجمن هاى محلى و دفاتر نوجوانان و جوانان هستند (مانند فرهنگسرا

 

جملات روحیه بخش و پند آموز

وقتی یکی از درهای شادی بسته می شود ، در دیگری باز می شود ، ولی اغلب ، ما آن قدر به در بسته نگاه می کنیم،که در باز شده را نمی بینیم.

آنقدر شكست خوردن را تجربه كنيد تا راه شكست دادن را بياموزيد .

براي خود زندگي كنيم نه براي نمايش دادن آن به ديگران.

سفري به طول هزار فرسنگ با يك گام آغاز مي شود.

بازنده ها در هر جواب مشكلي را مي بينند ، ولي برنده در هر مشكلي جوابي را مي بيند.

به جاي موفقيت در چيزي كه از آن نفرت دارم، ترجيح مي دهم در چيزي شكست بخورم كه از آن لذت مي برم(هينز سيندي).

بادبادك تا با باد مخالف روبه رو نگردد ، اوج نخواهد گرفت.

آن‌چه را که در مزرعه ذهن خود کاشته‌اید درو خواهید کرد.

اگر در جریان رودخانه صبرت ضعیف باشد هر تکه چوبی مانعی عظیم بر سر راهت خواهد شد.

آن كه امروز را از دست مي دهد ! فردا را نخواهد يافت.

هيچ روزي از امروز با ارزش تر نيست.